Egészséges életmód XXIII. 23. kerület Budapest


Létrehozás dátuma: 2024-01-11 00:00:00



Egészséges életmód XXIII. 23. kerület Budapest


Egészséges életmód XXIII. 23. kerület Budapest

Egészséges életmód - mi az, amit tehetünk?

Az egészséges életmód, szerencsére már trendként söpör végig a társadalmon, hiszen eljutott a társadalom egy olyan önfejlesztő szakaszba, hogy kiemelt fontosságúvá vált az a közmondás, mely szerint “ép testben ép lélek” lakozik. A rendszeres vérnyomásmérés, sport és egészséges táplálkozás szinte elengedhetetlen tényezők. Fontos tudnunk azonban azt, hogy a létező legjobb megoldás mindenre a megelőzés, nem pedig a tünetek kezelése. Ezt pedig a legbölcsebb módon, gyógyszerek alkalmazása nélkül úgy érhetjük el, hogy szem előtt tartjuk a következő tényezőket Kiemelt fontosságú a túlsúly leadása.

A vérnyomás gyakran növekszik a súly növekedésével egyenes arányban. A túlsúly zavart légzést is okozhat alvás közben, ami tovább növeli a vérnyomását. A fogyás az egyik leghatékonyabb életmódbeli változás a vérnyomás szabályozásában. Ha túlsúlyos vagy elhízott egy adott illető, még egy kis mértékű súlycsökkenés is hozzájárulhat a vérnyomás csökkentéséhez. A kilók leadása mellett általában figyelnie kell a derékvonalra is. Kevesen vannak tisztában ezzel a jelenséggel, ám ha túl nagy súlyt hordoz valaki a derekán, nagyobb kockázatot jelenthet a magas vérnyomás. Testünk tehát árulkodó jeleket mutat arról, hogy egészségünk milyen állapotban van.
 


A rendszeres mozgás elengedhetetlen

A rendszeres testmozgás - például heti 150 perc, vagy a hét legtöbb napján körülbelül 30 perc - magas vérnyomás esetén körülbelül 5-8 hgmm értékponttal is csökkentheti a vérnyomását. Fontos azonban, hogy a testmozgás rendszer szerű és következetes legyen, mert ha abbahagyja valaki a testmozgást, a vérnyomása ismét emelkedhet.

Egészséges ételek fogyasztása

A teljes kiőrlésű gabonákban, gyümölcsökben, zöldségekben és alacsony zsírtartalmú tejtermékekben gazdag ételek fogyasztása, valamint a telített zsír és a koleszterin elfogyasztása magas vérnyomás esetén akár 11 Hgmm értékponttal is csökkentheti a vérnyomást. Nem könnyű megváltoztatni az étkezési szokásankat, de ezekkel a tippekkel egészséges étrendet alkalmazhatunk a mindennapjainkban. Egy étkezési napló vezetése például nagyon nagy segítség lehet. Ha megírja, mit eszik, akár csak egy hétre is, meglepő fény derülhet az igazi, valódi étkezési szokásaira. Figyelje, mit eszik, mennyit és mikor! Legyen okos vásárló! Olvassa el az élelmiszeren található címkéket, amikor vásárol, és tartsa magát az egészséges táplálkozási tervhez, amikor éppen a nagybevásárlást intézi a hétvégi főzéshez.

1. Tortalap, Gofri
2. Gluténmentes durum tészta

Próbáljuk csökkenteni a nátrium szintet!

Az étrendben lévő nátrium kis mértékű csökkentése is javíthatja a szív egészségét és körülbelül 5–6 Hgmm-rel csökkentheti a vérnyomást, ha magas a vérnyomása.
A nátrium bevitel hatása a vérnyomásra embercsoportonként változó. Általában korlátozza a nátriumot napi 2300 milligrammra (mg) vagy annál kevesebbre. Az alacsonyabb nátrium-bevitel - 1500 mg vagy annál kevesebb - azonban ideális a legtöbb felnőtt számára.

Az étrend nátriumszintjének csökkentése érdekében vegyen figyelembe néhány tippet. Próbáljunk természetes, feldolgozatlan ételeket fogyasztani! A nátrium legtöbb esetben a feldolgozás során jelenik meg. Továbbá, kerüljük a hozzáadott sót az ételeinkhez - legalábbis a nagy mennyiségű sózást mindenképp! Csak egy teáskanálnyi só 2300 mg nátriumot tartalmaz. Használjunk helyette gyógynövényeket vagy fűszereket, hogy ízeket adjunk ételeinkhez!

Hanyagoljuk az alkoholt!

A rendszer szerű alkoholfogyasztás bizonyos társadalmakban népbetegésg, mely rengeteg életet dönt dugába. Nagy igazság azonban az, hogy az alkohol kis mennyiségben akár gyógyszer is lehet. Példának okáért, a vörösbornak kifejezetten hasznos élettani hatásai vannak, míg egy adott égetett szesz is tartalmazhat gyógynövényeket. A kulcs nem más, mint a mértékletesség. Vérnyomásunk meg fogja köszönni, ha figyelünk az alkoholfogyasztási szokásainkra.

Partnerek:
 

<-- Vissza a Egészséges életmód XXIII. 23. kerület Budapest blog oldalra!

További cikkeink

Kreatív termékek Budapest

Kirándulások alkalmával a legtöbb turista mosolyogva simít végig a kezével a régi, festett üvegablakokon. Akaratlanul is megfordul a művészetet szerető emberek fejében, hogy bárcsak megvásárolhatnák, hazavihetnék, ha az ablakot nem is, legalább egy hasonló technikával készült tárgyat. Nos, erre bizony van lehetőség, sőt, akár arra is, hogy otthonunkban elkészítsük a gyönyörű motívumokat. 

Elolvasom →

Műfű vagy Hollandpázsit Budapest Budapest

A gyep új generációja, fű tekercsben- Műfű (Hollandpázsit)

 
Valószínűleg már te is észrevetted, hogy számos helyiség és kültéri kávézó padlóburkolatként műfüvet használ, hogy hangulatot és vonzó megjelenést biztosítson. A műfüvet könnyű karbantartani, lefektetni és ápolni. Érdemes még azt is megjegyezni, hogy a dekoratív megjelenések mellett műfüvet használnak még futball, tenisz vagy akár spotpályákon és golfpályákon is.
 

Elolvasom →

Egészséges életmód Budapest Budapest

Egészséges életmód - mi az, amit tehetünk?

Az egészséges életmód, szerencsére már trendként söpör végig a társadalmon, hiszen eljutott a társadalom egy olyan önfejlesztő szakaszba, hogy kiemelt fontosságúvá vált az a közmondás, mely szerint “ép testben ép lélek” lakozik. A rendszeres vérnyomásmérés, sport és egészséges táplálkozás szinte elengedhetetlen tényezők. Fontos tudnunk azonban azt, hogy a létező legjobb megoldás mindenre a megelőzés, nem pedig a tünetek kezelése. Ezt pedig a legbölcsebb módon, gyógyszerek alkalmazása nélkül úgy érhetjük el, hogy szem előtt tartjuk a következő tényezőket

Elolvasom →

Budapesti szolgáltatások Budapest Budapest

Budapest, Magyarország mozgató rugója

Mint minden országban, így hazánkban is kiemelt fontossággal bír a főváros, Budapest. Az országnak nem pusztán földrajzi, de sok értelemben gazdasági közepe is a város, hiszen rengeteg iparág központjaként, legjelentősebb központjaként szolgál magyar viszonylatban.
Fontos adatok

Elolvasom →

Budapesti szolgáltatások Budapest

Budapest, Magyarország mozgató rugója

Mint minden országban, így hazánkban is kiemelt fontossággal bír a főváros, Budapest. Az országnak nem pusztán földrajzi, de sok értelemben gazdasági közepe is a város, hiszen rengeteg iparág központjaként, legjelentősebb központjaként szolgál magyar viszonylatban.
Fontos adatok

Elolvasom →
Oldal bemutatása
Blog oldalunkat azért hoztuk létre, hogy támogassuk a hazai Kis- és középvállalkozások Online jelenlétét a digitális marketing legmodernebb eszközeinek felhasználásával. A honlapunkon való megjelenéshez kérlek jelentkezz be kapcsolati oldalunkon.
Linkek

Kiemelt Partnereink:

Kiemelt linkeink
Nem működő CURL function.
Linkeink
Nem működő CURL function.